ده شغل در 2021 با بیشترین درآمد و تقاضا
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ تاریخ انتشار

هر ساله فرصت‌های شغلی مختلفی توسط موسسات مختلف ترسیم می‌شود که هر یک به نیازهای خاص جامعه پاسخ می‌دهند. در این مطلب قصد داریم شما را با جذاب‌ترین حوزه‌های کاری در سال 2021 که بازار کار خوبی دارند آشنا کنیم.

1. توسعه‌دهنده زنجیره بلوکی

10 شغل با آمار استخدام بالا در سال 2021

لینکدین در ارتباط با مشاغل نوظهور در ایالات متحده گزارشی منتشر کرده که تمرکزش روی مشاغل و مهارت‌هایی است که به سرعت در ایالات متحده رشد و توسعه پیدا کرده‌اند. مشاغلی که لینکدین به آن‌ها اشاره کرده رشد زیادی داشته‌اند، با این‌حال یکی از آن‌ها در مقایسه با دیگران از شتاب بیشتری برخوردار بوده است. توسعه‌دهنده زنجیره بلوکی از مشاغل جذاب این روزهای دنیای فناوری است. این حوزه که ارتباط نزدیکی به رمزارزها دارد در بازه زمانی 2014 تا 2018 رشد 33 برابری را تجربه کرده است. برای آن‌که به یک توسعه‌دهنده زنجیره بلوکی تبدیل شوید آرون بروان توصیه خوبی به افراد می‌کند: «کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که می‌دانند درباره چه موضوعی در حال صحبت کردن هستند. ساخت زنجیره بلوکی اخصتصای خودتان راهکاری خوب برای نشان دادن این موضوع است که سطح مهارت‌های برنامه‌نویسی شما در حد قابل قبولی قرار دارد.» لینکدین می‌گیوید افراد علاقه‌مند به این حوزه باید شناخت دقیق و کاملی در ارتباط با پروتکل‌های زنجیره بلوکی همچون بیت‌کوین و اتریون و نود جی‌اس داشته باشندو علاوه بر این در ارتباط با مفهوم قراردادهای هوشمند نیز باید اطلاعات کافی کسب کنند.

2. مهندس نرم‌افزار

دومین شغل پر سود مهندس نرم‌افزار است که تنها در سایت لینکدین بالغ بر 80 هزار فرصت شغلی برای آن به ثبت رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که در سال‌های آتی کسب‌وکارها همچنان به سراغ جذب مهندسان نرم‌افزار خواهند رفت. مهندسی نرم‌افزار از مشاغلی است که بیشتر افراد آن‌را دوست دارندو رابین استرینگر مهندس نرم‌افزار می‌گوید: «توسعه نرم‌افزار هرآنچه که می‌خواستم در شغلم داشته باشم را در اختیارم قرار داده است. علاوه بر این، رابطه نزدیکی میان زحمات و دستمزدی که دریافت می‌کنم وجود دارد.» شغل مهندسی نرم‌افزار به طیف گسترده‌ای از وظایف و مسئولیت‌ها اشاره دارد. به‌طور مثال، مهندس نرم‌افرار می‌تواند روی ساخت برنامه‌های کاربردی برای تلفن‌های همراه یا برنامه‌های دسکتاپ متمرکز باشد. از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک مهندس نرم‌افزار باید یاد بگیرد باید با جاوا، اس‌کیوال، جاوااسکریپت؛ پایتون، سی‌پلاس‌پلاس، برنامه‌نویسی وب، برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی، برنامه‌نویسی اندروید و مفاهیم ساخت نرم‌افزارها اشاره کرد.

3. تحلیل‌گر هوش تجاری

راهنمای حقوق و دستمزد در حوزه فناوری که توسط شرکت مشاوره رابرت هاف منتشر شده به سیزده جایگاه شغلی اشاره دارد که شرکت‌ها به دنبال پر کردن آن هستند. تحلیل‌گر هوش تجاری یکی از مشاغل موجود در این فهرست است. وجود این شغل در فهرست مذکور نشان می‌دهد بازار کار این حوزه هنوز اشباع نشده و سازمانرهای تمایل دارند برای جذب متخصصان حرفه‌ای حقوق‌های بالایی را پرداخت کنند. موسسه رابرت هاف در گزارش خود به این نکته اشاره می‌کند که داوطلبان احراز مشاغل هوش تجاری که دانش و تجربه کافی داشته باشند این شانس را دارند که سالانه حقوقی نزدیک به 85 هزار دلار دریافت کنند. البته تحلیل‌گران هوش مصنوعی مجرب حقوقی نزدیک به 178 هزار دلار دریافت می‌کنند. اصلی‌ترین کاری که یک متخصص هوش تجاری انجام می‌دهد کمک به شرکت در تحلیل حجم گسترده‌ای از داده‌ها با هدف به دست آوردن بینش است. بینشی که می‌تواند به یک سازمان برای انجام هر کاری از فروش گرفته بهینه‌سازی زنجیره خرید کمک کند. تحلیل‌گران هوش تجاری باید داده‌ها را تحلیل کرده و مدل‌سازی کنند و همچنین درک عمیقی از صنعت و شرکتی که مشعول به کار در آن هستند داشته باشند. این افراد نیازی ندارند به برنامه‌نویسی مسلط باشند، اما باید به کار با نرم‌افزارهای Alteryx و Tableau مسلط باشند. این دو نرم‌افزار از جمله ابزارهایی هستند که توسط تحلیل‌گران هوش تجاری استفاده می‌شود. از مهم‌ترین‌ مهارت‌هایی که این افراد باید به آن مسلط باشند باید به Tableau، SQL، مدل‌سازی داده‌ها، Alteryx و پیاده‌سازی هوش تجاری در اکسل اشاره کرد.

4. مهندس یادگیری ماشین

لینکدین در گزارش خود به این نکته اشاره دارد که مهندس یادگیری ماشین سالانه حقوقی نزدیک به 182 هزار دلار دریافت می‌کند. همچنین، رشد سالانه مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین نزدیک به 96 درصد است. به همین دلیل شغل یادگیری ماشین، ظرفیت رشد و پیشرفت‌های حرفه‌ای زیادی برای متخصصان فراهم می‌کند. برای آن‌که به یک مهندس یادگیری ماشین تبدیل شوید باید در زمینه ساخت مدل‌هایی که داده‌ها را مدیریت می‌کنند و مفاهیم مربوط به یادگیری نظارت شده و یادگیری نظارت نشده دانش کافی به دست آورید. در ادامه باید به سراغ مفاهیم تخصیص‌تر نظیر یادگیری عمیق و یادگیری تقویتی بروید. از مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید روی یادگیری آن‌ها تمرکز کنید باید به پایتون، آر، داده‌کاوی، یادگیری نظارت شده، یادگیری نظارت نشده و یادگیری تقویتی اشاره کرد.

5. دانشمند داده

10 شغل با آمار استخدام بالا در سال 2021

شغل داشنمند داده در صدر مشاغل محبوب در ایالات متحده قرار دارد. تقاضا برای دانشمندان داده‌ها در تمامی صنایع زیاد است. کسب‌وکارهای بیشتر به دنبال جذب افرادی هستند که درک عمیقی از داده‌ها داشته باشند و از عهده انجام وظایفی همچون اجرای سلسله مراتب داده‌ها، ساخت مدل‌های یادگیری ماشین و استقرار داده‌های کاربرد سربلند بیرون آیند. داوطلبان احراز این فرصت شغلی هستند و افرادی که چنین سطح از توانایی را دارند به‌طور میانگین سالانه 130 هزار دلار دستمزد دریافت می‌کنند. برای آن‌که به یک دانشمند داده تبدیل شوید برای روی مهارت‌هایی همچون یادگیری عمیق، یادگیری نظارت نشده و مهندسی داده‌ها متمرکز شوید. همچنین، داوطلبان باید در قالب پروژه‌هایی نشان دهند که قادر هستند از دانش تئوری که آموخته‌اند به‌طور عملی استفاده کنند. از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک دانشمند داده باید کسب کند باید به داده‌کاوی، تحلیل داده‌ها، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، برنامه‌نویسی پایتون، پیش‌بینی و تحلیل سری‌های زمانی اشاره کرد.

6. بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال به مهارت تبلیغ محصولات یا خدمات از طریق متورهای جست‌وجو وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی موبایل اشاره دارد. به‌طور معمول بازاریابان باید شناخت دقیقی در ارتباط با نحوه پیاده‌سازی کمپین‌های تجاری موفق، سئو و تکنیک‌های جذب فروش و مشتریان داشته باشند. با این‌حال، بازاریاب‌ حرفه‌ای در ارتباط با گوگل ادز زیرساخت تبلیغاتی آنلاین که توسط گوگل توسعه داده شده و پایتون برای انجام برخی کدنویسی‌های مرتبط با کار خود استفاده می‌کنند. این افراد در زمینه مذاکره و ارائه اطلاعات به شکلی تجربه کافی داشته باشند.

7. تحلیل‌گر امنیت اطلاعات

اطلاعات دیجیتال و کامپیوتری در تمامی کسب‌وکارها استفاده می‌شوند، به همین دلیل شرکت‌ها به تحلیل‌گران امنیت اطلاعات نیاز دارند. این متخصصان در خط مقدم حفظ امنیت سامانه‌های اطلاعاتی در برابر تهدیدات سایبری حضور دارند. میانگین حقوق دریافتی این افراد سالانه 98 هزار دلار است. برآوردها نشان می‌دهد که رشد چشم‌اندازی کاری این شغل تا سال 2028 نزدیک به 32 درصد است.

8. تحلیل‌گر داده‌ها

با توجه به این‌که داده‌ها قلب تپنده دنیای امروز را شکل می‌دهند، جای تعجب نیست که کسب‌وکارها به تحلیل‌گران داده‌ها نیاز داشته باشند. تحلیل‌گران داده‌ها باید مهارت زیادی در ارتباط با تفسیر داده‌ها داشته باشند و از صحت داده‌ها اطمینان حاصل کنند و بهترین راه را برای استفاده از داده‌ها پیدا کنند. این افراد به‌طور میانگین سالانه 118 هزار دلار دریافت می‌کنند و چشم‌اندازی کاری آن‌ها تا سال 2028 رشد 16 درصد خواهد داشت.

9. مدیر فناوری اطلاعات

10 شغل با آمار استخدام بالا در سال 2021

مدیریت فناوری‌اطلاعات از مشاغل جذاب حوزه فناوری است. مدیران فناوری اطلاعات روی بخش فناوری‌اطلاعات یک سازمان متمرکز هستند. آن‌‌ها تمامی کارهایی را که این دپارتمان انجام می‌دهد را برنامه‌ریزی و هماهنگ می‌کنند. همچنین، به جست‌وجوی راهکارهایی برای بهبود سامانه‌های اطلاعاتی می‌پردازند. مدیران فناوری اطلاعات به‌طور معمول مسئولیت تیم‌های فنی با مهارت بالا را عهده‌دار هستند. میانگین حقوق سالانه دریافتی این افراد 142 هزار دلار است. همچنین چشم‌اندازی کاری آن‌ها تا سال 2028 رشد 11 درصدی خواهد داشت.

10. مهندس سخت‌افزار

مهندسان سخت‌افزار، مدارهای فیزیکی را طراحی می‌کنند، ایجاد و تعمیر می‌کنند که در نهایت باعث ساخت یک محصول الکترونیکی می‌شود. در حالی که نرم‌افزار ویترین صنایع حوزه فناوری است، شرکت‌های نرم‌افزاری نیاز مبرمی به مهندسان سخت‌افزار دارند. مهندسان سخت‌افزار سالانه 114 هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند. همچنین رشد چشم‌انداز کاری آن‌ها تا سال 2028 نزدیک به 6 درصد است.

 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg